Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym

Od czasów pandemii COVID-19 sklepów internetowych przybywa, jak przysłowiowych grzybów po deszczu. Ta wygodna forma zakupów stała się codziennością. Warto pamiętać, że klienci, składając zamówienie, podają niezbędne do jego realizacji dane osobowe. Właściciel sklepu je przetwarza i ma w związku z tym ustawowy obowiązek chronić. Klienci zaś powinni być o tym informowani.
Kto przetwarza dane osobowe w sklepie internetowym?
Administratorem danych osobowych będzie właściciel sklepu, jednak podmiotów przetwarzających dane może być więcej. Zewnętrza firma, zajmująca się kompletowaniem zamówienia, firma kurierska czy biuro rachunkowe prowadzące księgowość – wszystkie te podmioty mają dostęp do danych klientów. Administrator musi zadbać o to, aby również podmioty przetwarzające stosowały się do obowiązujących przepisów.
Jeśli chcesz mieć pewność, że dopełniłeś wszystkich obowiązków, jakie ciążą na właścicielu sklepu internetowego w przedmiocie RODO w Warszawie, zleć audyt ochrony danych osobowych profesjonalistom z „Bez Owijania”. Wolny czas zainwestuj w rozwój sklepu i zwiększenie sprzedaży, lub na odpoczynek.