Gdzie jest używany SCR i jak przechowywać AdBlue?
SCR jest używany do redukcji emisji szkodliwych składników spalin. SCR jest uznawany za technologię kontroli emisji, która jest szczególnie pomocna w spełnianiu norm emisji silników Diesla US EPA 2010 dla pojazdów ciężarowych. Systemy SCR znajdują się również w rosnącej liczbie samochodów osobowych z silnikiem wysokoprężnym.
Unikalnym aspektem pojazdu lub maszyny z systemem SCR jest konieczność okresowego uzupełniania płynu DEF (Diesel Exhaust Fluid). DEF jest przewożony w zbiorniku na pokładzie, który musi być okresowo uzupełniany przez operatora. Wskaźniki zużycia DEF zależą od eksploatacji pojazdu. Bardziej agresywna jazda przy wyższych prędkościach lub podczas przewożenia ciężkich ładunków zwiększy zużycie DEF. W przypadku większości lekkich pojazdów okresy między uzupełnianiem płynu DEF zwykle następują w okresie zalecanej wymiany oleju lub innej planowej konserwacji pojazdu.
Z kolei na stacjach benzynowych istnieje konieczność zainstalowania odpowiednich zbiorników. Producent zbiorników AdBlue dostarcza je w różnych pojemnościach 3000, 4000 lub 6000 litrów. Zbiornik na AdBlue jest najczęściej dostępny w specjalnej dwupłaszczyznowej budowie.
Wszystkie pojazdy wyposażone w system SCR mogą uzupełniać braki AdBlue na stacjach benzynowych dzięki specjalnym zbiornikom na AdBlue wyposażonymi w pompy. Najwyższej jakości dystrybutory tworzy firma Storage Partners.